Με αφορμή το προηγούμενο εκνευρισμένο ποστ. Και επειδή
μες τα μπλογκς τριγυρνούν ανθρώποι που ψάχνονται και λίγο. Θα βάλω δαμέ κάποια
λινκς σε πληροφορίες που μου ήταν χρήσιμες ή/και ενδιαφέρουσες και αφορούν στα
της εγκυμοσύνης. Εν μια αρχή για όσες αυριο μεθαύριο έννα θέλουν να μείνουν
έγκυες και νομίζω εν βολικό που θα είναι διάφορα θέματα μαζεμένα έναν τόπο. Εν
μια αρχή για περαιτέρω θέματα που μπορεί ο καθένας να ψάξει. Όποιος θέλει ας βάλει
στα σχόλια και πράγματα που βρήκατε εσείς χρήσιμα ή/και ενδιαφέροντα σχετικά με
το αγκάστριν. (εννοείται θα είναι τερατώδες ποστ, αλλά θα το χωρίσω με
επικεφαλίδες για να είναι πιο πρακτικό)
Το πρόβλημα των καισαρικών:
Γιατί οι καισαρικές δεν είναι καλές και πρέπει να
χρησιμοποιούνται ΜΟΝΟ όταν είναι απόλυτη ανάγκη:
Για αρχή νομίζω το The business of being born
είναι
ένα ντοκιμαντέρ που όλοι πρέπει να δουν. Και βλέποντας το να έχετε υπόψη ότι τα
πράγματα στην Κύπρο όσον αφορά τις καισαρικές και είναι πολύ χειρότερα από ό,τι στις ΗΠΑ όταν
έγινε το εν λόγω ντοκιμαντέρ.
Εννεν τρομερό με πόση συχνότητα στην Κύπρο ακούεις
γυναίκες να λαλούν “έννα πάω να μου βάλει πόνους να γεννήσω γιατί ήρτεν η μέρα
μου και δεν” και ούτε αναρωτιούνται ούτε το ψάχνουν?
Το επόμενο είναι από τα σημαντικότερα ντοκιμαντέρ. Το microbirth. Πολύ
πρόσφατο, το 2014 προβλήθηκε και αφορά τις τελευταίες έρευνες για τις
επιπτώσεις των καισαρικών και την πιθανή σύνδεση της ανόδου στα ποσοστά
καισαρικών με την αύξηση αργότερα στη ζωή των χρόνιων μη μεταδιδόμενων
ασθενειών όπως οι καρδιοπάθειες, ο διαβήτης, υπέρταση, ορισμένα είδη καρκίνου
κτλ. Πιστεύω there
on to something big here. ΔΕΤΕ ΤΟ! Σοβαρά, αν δεν το παίζει,
εύρετε ώρα, νοικιάστε το και δέτε το. Συν τις άλλοις προσφέρει και κάποιες
πιθανές λύσεις σε όσες εν λιγότερο τυχερές (σαν εμένα) και δεν έχουν άλλη λύση
από την καισαρική.
Μετά από τούτα ειδικά δεν ξέρω πραγματικά πώς μπορεί να
υπάρχει άνθρωπος που να εξακολουθήσει να αμφιβάλει για το γιατί ο φυσικός
τοκετός είναι ΤΟ καλύτερο πράγμα για το μωρό. Ή να υπάρχει άνθρωπος που να
εξακολουθήσει να εμπιστεύεται τυφλά τους ιατρούς. Υπάρχουν κάμποσα άρθρα σαν
τούτο και τούτο που μπορούν να μας προβληματίσουν ακόμα περισσότερο.
Κάμετε και ένα google για
τις επιπτώσεις της καισαρικής στα μωρά. Υπάρχουν αμέτρητα άρθρα και έρευνες που
δείχνουν ότι τα μωρά αυτά έχουν στατιστικά πολύ περισσότερα αναπνευστικά
προβλήματα κατά τους πρώτους μήνες της ζωής τους, δυσκολεύονται περισσότερο να
θηλάσουν, έχουν πιο πολλά εντερικά προβλήματα αργότερα, πιο πολλές πιθανότητες
να αναπτύξουν άσθμα, έκζεμα, αλεργίες και πολλά άλλα. Ενημερωθείτε. (πχ τούτο
και τούτο αλλά υπάρχουν πολλά) Και ξαναλέω, αν δεν υπάρχει άλλη επιλογή, δείτε
το microbirth και συζητήστε τα ευρήματα και τις λύσεις με
τον ιατρό σας.
Φυσικός τοκετός:
Για το πόσο λάθος αντίληψη έχουμε ως κοινωνία για τον
φυσικό τοκετό. ΔΕΝ είναι τόσο τρομερό όσο μας έχουν κάνει να νομίζουμε.
Νομίζω η κατάλληλη είναι η αγαπημένη μου Ina May Gaskin. Παγκοσμίως αναγνωρισμένη και
πολυβραβευμένη μαία. Αγαπώ την. Ακόμα και αν δεν θέλει κάποια/ος να κάμει
κοπελούδια θεωρώ ότι αν καλό να την ξέρει. Συστήστε σε γνωστούς σας να δουν τα
βίντεο της, να γοράσουν τα βιβλία της. Θα βάλω δαμέ 2-3 βιντεούθκια αλλά
υπάρχουν τόσα πολλά άλλα. Ψάξετε το λίον και δε τε τα, αξίζουν τον κόπο.
Τούτο εν το πρώτο από μια σειρά, δείτε το στο πλέιλίστ
με τη σειρά των αριθμών. Είναι κάποιου είδους διάλεξη που έδωσε σε μαίες στη
Σουηδία:
Για το πώς πρέπει να αντιμετωπίζεται μια γέννα,
παραθέτω τις οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας τις οποίες ήβρα
εξαιρετικά ενδιαφέρουσες.
Είναι σε απλή γλώσσα, μεν τις φοβηθείτε, εν εύκολα
κατανοητά ακόμα και αν δεν είσαι ιατρός.
Δε χρειάζεται καν να το διαβάσεις όλο.
Είναι χωρισμένο σε κεφάλαια και μπορείς να εντοπίσεις αυτό που σε ενδιαφέρει
σχετικά εύκολα. Αν βαριέσαι ακόμα και αυτό, διάβασε ας έν και μόνο τα σημεία
που κατηγοριοποιεί της διάφορες πρακτικές κατά τον τοκετό σε:
A. Practices which
are demonstrably useful and should be encouraged
B. Practices which
are clearly harmful or ineffective and should be eliminated
C. Practices for
which insufficient evidence exists to support a clear recommendation and which
should be used with caution while further research clarifies the issue
D. Practices which
are frequently used inappropriately.
Είναι στη σελίδα 34.
Και τώρα σύγκρινε το με όσα ξέρεις
ότι γίνονται στην Κύπρο είτε από προσωπική εμπειρία είτε από γνωστούς σου.
Συνήθεις επιπλοκές και οι συστάσεις του ΠαγκόσμιουΟργανισμού Υγείας. Πάλι δε χρειάζεται να το διαβάσει κάποιος όλο. Από τα περιεχόμενα πάλι μπορεί να
βρει τι τον ενδιαφέρει. Βάσει όλων των πιο πάνω το θεωρώ χρήσιμο μια γυναίκα να
έχει και δική της άποψη μη κακόν προκύψει κάτι. Δαμέ έχει ένα κομμάτι που με
ενδιέφερε εμένα και αφορά τις κακές θέσεις που μπορεί να έχει το μωρό. Μια χαρά
μπορεί να γεννηθεί με τα πόδια γαμώτο αν είχαμε κατάλληλο προσωπικό.
Για τις επισιοτομές και πώς μπορούν να
αποφευχθούν:
Γενικά η Ina
May αναφέρετε
συχνά στο θέμα αυτό και αν πάρετε τα βιβλία της είναι αρκετά διαφωτιστικά. Το
πιο πάνω βίντεο είναι νούμερο 8 από τη σειρά που έβαλα πιο πάνω.
Και γενικά ψάξετε το και μετά συζητάτε το με τον ιατρό
σας και μεν δεχτείτε δικαιολογίες. Σε μια από τις διαλέξεις στο Μακάρειο όταν
έθεσα το θέμα στην μαία και πήγε να μου το δικαιολογήσει λέγοντας ότι αυτή
είναι η στάνταρτ πρακτική ειδικά για πρωτόγεννες γιατί σκίζονται, και της είπα,
καλά στη βόρεια Ευρώπη πώς και δεν σκίζονται και δεν κάνουν επισιοτομές σε
σχεδόν όλες τις γυναίκες η απάντηση που έλαβα ήταν “ε, καλά, εκεί μιλάμε για
άλλα επίπεδα μαιευτικής”. Εκατάλαβες? Εκατάλαβα να λαλείς.
Για τη φύλαξη του αίματος του ομφάλιου
λώρου:
Άρεσεν μου το ντοκιμαντέρ του Εξάντα “Το πολύτιμοκύτταρο”
Επίσης πολύ διαφωτιστική η διάλεξη του Μακάρειου
Νοσοκομείου. Μπορείτε να τη βρείτε στο πρόγραμμα που θα βάλω πιο κάτω. Αν είναι
να πάτε σε μόνο μία, προτείνω σας την τούτη. Ξεδιαλύνει πολλά από τα ψέματα που
λεν οι ιδιωτικές τράπεζες φύλαξης.
Και αυτό το ίδιο:
Και επίσης δείχνει πώς ως κοινωνία σαμποτάρουμε τον
εαυτό μας ενεργώντας με άγνοια και εγωιστικά.
Και άμα το ψάξει κανείς λίο θα δει πως ο όρος “βλαστοκύτταρα”
έχει μεγάλη διαφορά από τον όρο “αρχέγονα αιμοποιητικά κύτταρα” (αίμα ομφάλιου
λώρου) και ότι ο πρώτος όρος χρησιμοποιείται σχεδόν καταχρηστικά και
παραπλανητικά από τις ιδιωτικές τράπεζες.
Ενιγουέη, το συμπέρασμα του βγάλαμε εμείς είναι ότι οι
ιδιωτικές τράπεζες απλώς παίζουν με την ανασφάλεια και τις ελπίδες του κόσμου και
του τρων ριάλλια άδικα πουλώντας φρούδες ελπίδες. Εμείς αποφασίσαμε να το
δώσουμε στο Καραϊσκάκειο.
Για το θηλασμό:
Μα τι λίνκς να βάλω για το αυτονόητο? Δαμέ το λίνκ του
Παγκύπριου Σύνδεσμου Θηλασμού στο φατσοβιβλίο και δαμέ της ιστοσελίδας τους. Τα είχε βάλει και πιο παλιά η Neerie. Να χαρείτε ό,τι αγαπάτε πιέννετε
έστω και μια φορά. Ακόμα και αν δεν είστε έγκυος ακόμα. Πέτε το σε φίλες και συγγενείς σας που
είναι/πρόκειτε να μείνουν έγκυες. Κάνουν διαλέξεις σε όλες τις πόλεις μια φορά το μήνα.
Στη Λευκωσία γίνονται μια φορά το μήνα, Σάββατο πρωί η ώρα
10 στο κτήριο της Τράπεζας Πειραιώς τζιαμέ απέναντι από το Στάρμπακς.
Μπορείτε να παρκάρετε στο πάρκινκ της τράπεζας. Όπως έννα πάτε για καφέ με την κουμέρα, πιέννετε μιαν
ωρούδα πιο νωρίς και πάτε και στο σεμινάριο. Ενιμπόρω να ακούω πλέον μαλακίες
του στυλ:
“και η φόρμουλα εν το ίδιο καλή, τόσα μωρά την πίνουν
και μια χαρά ένει”
“ήταν να θηλάσω, αλλά δεν είχα αρκετό γάλα”
“το γάλα μου εφτάνηνεν/εξίνησεν/αμπαλάτεψεν και δεν
εχόρταννε το μωρό”
“εθθα μπορείς να τρώεις μιαν φάουσα φαγιά άμαν θηλάζεις
γιατί έννα πειράξουν το μωρό”
“έννα χαλάσει το βυζί άμαν θηλάσεις”
Και άλλα πολλά σημεία και τέρατα που ακούνε όσες
θηλάζουν.
Σκέφτου εγώ ακόμα δεν εγέννησα και άκουσα τόσες πελλάρες και
φαντάζομαι τι με περιμένει μετά.
Επίσης υπάρχει και η ανοικτή γραμμή θηλασμού για
οποιεσδήποτε απορίες και στήριξη: 80006262
(mama)
Διαλέξεις για Μέλλοντες Γονείς και Εγκύους
- Μακάρειο Νοσοκομείο:
Δυστυχώς επειδή είμαστεν λίον πίσω που τον κόσμο και
δεν έχουμεν ριάλια για έτσι πράματα (αλλά έχουμεν για συμβούλους του προέδρου
και κρατικούς αξιωματούχους) δεν εκατάφερα να βρω το πρόγραμμα στην ιστοσελίδα
τους. Τυπώνουν το σε κάτι άθλιες κόλες Α4 και τις έχουν τζιαμέ στην ρεσέψιον.
Ως μια κοινωνική προσφορά από το Καϊσί σας για εσάς, θα κάτσω να αντιγράψω δαμέ
το πρόγραμμα του προσεχούς εξαμήνου, πέρκι τζιαι κυκλοφορήσει ηλεκτρονικά και
ενημερωθεί παραπάνω κόσμος. Κοπιάρετε το και στείλτε το σε γνωστούς σας που
μπορεί να ενδιαφέρονται.
Οι διαλέξεις γίνονται κάθε Πέμπτη στο Μακάρειο
Νοσοκομείο στις 17:00.
29/01/15:
Μέρος Α: (Νατάσα
Χριστοφή-Επισκέπτρια Υγείας)
1. Εισαγωγή του διαφωτιστικού προγράμματος για
Μέλλοντες Γονείς και Εγκύους.
2. Λειτουργία του Τμήματος Προστασίας
Μητρότητας/Ευημερίας Παιδιού και Εμβολιασμών
Μέρος Β: (Φωτούλλα
Χαριδήμου-Ν.Λ.-Μαία)
1. Λειτουργία Κλινικής Προγεννητικής Φροντίδας.
2. Αναπαραγωγικό σύστημα του ανθρώπου.
3. Σύλληψη-σημεία και συμπτώματα εγκυμοσύνης.
4. Ανάπτυξη εμβρύου-προγεννητικός έλεγχος.
05/02/15:
Μέρος Α: (Φωτούλλα
Χαριδήμου-Ν.Λ.-Μαία)
1. Σωματικές και ψυχολογικές αλλαγές της εγκύου.
2. Αντιμετώπιση κοινών ενοχλημάτων εγκυμοσύνης.
Μέρος Β: (Στέλλα
Λεοντιου-Π.Ν.Λ.-Μαία)
Εργαστήρι Φυσιολογικού Τοκετού. Ψυχοπροφυλακτική της
εγκύου. Προετοιμασία για φυσιολογικό τοκετό με αναπνοές και χαλάρωση.
12/02/15:
(Φαίη Γονατά-Ν.Λ.-Μαία)
1. Υγιεινή της εγκύου.
2. Διατροφή της εγκύου
19/02/15:
(Χρύσω Χρυσοστόμου-Α.Ν.Λ.-Μαία)
1. Πότε και πώς θα προσέλθει η επίτοκος στο μαιευτήριο.
2. Φυσιολογικός τοκετός και άλλοι μέθοδοι τοκετού.
3. Ξενάγηση στους χώρους του μαιευτηρίου του Μακάρειου
Νοσοκομείου.
26/02/15:
(Δρ. Χρ. Καραολή-Παιδίατρος-Νεογνολόγος)
Βλαπτικοί παράγοντες κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης
που επηρεάζουν την ανάπτυξη του εμβρύου.
05/03/15:
(Ελένη Χαραλάμπους- Α.Ν.Λ.-Μαία)
Εργαστήρι Φυσιολογικού Τοκετού. Ψυχοπροφυλακτική της
εγκύου. Προετοιμασία για φυσιολογικό τοκετό με αναπνοές και χαλάρωση.
12/03/15:
Μέρος Α: (Νίκη
Παναγιώτου-Π.Ν.Λ.-Μαία)
1. Μητρικός θηλασμός και τα προτερήματά του.
2. Πολιτική μητρικού θηλασμού και δικαιώματα μητέρας.
Μέρος Β: (Φρόσω
Στρατή-Ν.Λ.-Μαία)
1. Τεχνικές θηλασμού και οδηγίες.
2. Προβλήματα θηλασμού μετά την έξοδο από την κλινική
και διαχείριση.
3. Τράπεζα Μητρικού Θηλασμού.
19/03/15:
(Δρ. Στ. Παναουρή-Αναισθησιολόγος)
Είδη αναισθησίας για τοκετούς και καισαρικές τομές
(επισκληρίδιος-ραχιαία-ολική)
26/03/15:
(Νίκη Ευθυμίου-Ανώτερη Επισκέπτρια Υγείας)
Σχέσεις βρέφους-παιδιού και γονέων. Οι πρώτες δύσκολες
φάσεις.
02/04/15:
(Στέλλα Λεοντιου-Π.Ν.Λ.-Μαία)
Εργαστήρι Φυσιολογικού Τοκετού. Ψυχοπροφυλακτική της
εγκύου. Προετοιμασία για φυσιολογικό τοκετό με αναπνοές και χαλάρωση.
23/04/15:
Μέρος Α: (Έλενα
Μπαχούρη-Ν.Λ.- Επισκέπτρια Υγείας)
Εμβολιασμοί-Σχήμα εμβολιασμών.
Μέρος Β: (Καρολίνα
Στυλιανού-Αρχιεπιθεωρήτρια Κέντρων Ιστών και Κυττάρων)
Φύλαξη Ομφαλικού Αίματος.
30/04/15:
(Νίκη Ευθυμίου-Ανώτερη Επισκέπτρια Υγείας)
1. Περιποίηση του βρέφους.
2. Διατροφή βρέφους.
07/05/15:
Μέρος Α: (Νατάσα
Χριστοφή-Επισκέπτρια Υγείας)
Ψυχοκινητική ανάπτυξη βρέφους.
Μέρος Β: (Στέλλα
Λεοντιου-Π.Ν.Λ.-Μαία)
Εργαστήρι Φυσιολογικού Τοκετού. Ψυχοπροφυλακτική της
εγκύου. Προετοιμασία για φυσιολογικό τοκετό με αναπνοές και χαλάρωση.
14/05/15:
(Άντρη Δημητρίου-Επισκέπτρια Υγείας)
1. Παιδικά παιχνίδια και η σχέση τους με τη φυσιολογική
και ψυχοκινητική ανάπτυξη του παιδιού.
2. Ατυχήματα στο σπίτι και η πρόληψή τους.
3. Πρώτες βοήθειες-Οικογενειακό φαρμακείο.
21/05/15:
(Νατάσα Χριστοφή-Επισκέπτρια Υγείας)
1. Μικροαδιαθεσίες κατά τη βρεφική και παιδική ηλικία.
2. Αντιμετώπιση πυρετού.
3. Περιποίηση άρρωστου βρέφους-παιδιού.
21/05/15:
(Ελένη Χαραλάμπους- Α.Ν.Λ.-Μαία)
Εργαστήρι Φυσιολογικού Τοκετού. Ψυχοπροφυλακτική της
εγκύου. Προετοιμασία για φυσιολογικό τοκετό με αναπνοές και χαλάρωση.
04/06/15:
Μέρος Α: (Νίκη
Παναγιώτου-Π.Ν.Λ.-Μαία)
1. Μητρικός θηλασμός και τα προτερήματά του.
2. Πολιτική μητρικού θηλασμού και δικαιώματα μητέρας.
Μέρος Β: (Φρόσω Στρατή-Ν.Λ.-Μαία)
1. Τεχνικές θηλασμού και οδηγίες.
2. Προβλήματα θηλασμού μετά την έξοδο από την κλινική
και διαχείριση.
3. Τράπεζα Μητρικού Θηλασμού.
Το λοιπόν, εφκήκεν ο κώλος μου να τα βάλω τούτα ούλλα. Ελπίζω τουλάχιστον να
φανούν χρήσιμα, έστω και σε ένα πλάσμα. Ελπίζω έστω και ένα πλάσμα να μπει στη
διαδικασία να ψάξει 5 πράματα με αφορμή κάποιο από τα λινκς. Προσθέστε και εσείς κατά βούληση.
Ξέχαστο Καϊσhί, εγώ θα σε λαλώ usb.
ΑπάντησηΔιαγραφή:-)
ΔιαγραφήOK... εκλεισε.. μόλις αποφασισω να κάμω μωράκι θα σε έχω για καφέ καθημερινά.. Διαλέξεις με τσάι/καφέ/φραπέ/λεμονάδα και βουτήματα...
ΑπάντησηΔιαγραφήχαχα όποτε θέλεις!
ΔιαγραφήΜπράβο σου πουρέκκα! Έκαμες την καλύτερη δουλειά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια το θέμα Καραϊσκάκειου συμφωνώ μαζί σας. Αν και δεν εβρέθηκα σε φάση να πρέπει να πάρω απόφαση που όσα άκουσα και διάβασα και εδώ μέσα (γενικά στα μπλογκς) και αλλού, κι εγώ πιστεύω θα επέλεγα την τράπεζα του καραΐσκάκειου.
Που τες μαίες που κάμνουν τες διαλέξεις που μας έβαλες, έτυχε να μιλήσω με την Φρόσω Στρατή, δεν έχει πιο παθιασμένη γυναίκα, υπέρ του φυσιολογικού τοκετού και της νοοτροπίας "άφησ'τη φύση να κάμει τη δουλειά της". Πορωμένη με τη δουλειά της η γυναίκα, με παλαβή αγάπη για μανάδες και βρέφη, και άνθρωπος που δεν επαναπαύτηκε ποτέ, εσυνέχισε να ψάχνεται και να μορφώνεται. Μακάρι να έχει κι άλλους έτσι, νομίζω τούτοι εν οι ανθρώποι που κάμνουν τες υπηρεσίες μας λίο καλύτερες από ότι είναι που μόνες τους. :)
Γενικά οι διαλέξεις τούτες εν πολλά καλές, εμέναν προσωπικά, σε όσες επία αρέσαν μου!
ΔιαγραφήΧαίρομαι που τα είπες τούτα για τη γυναίκα, γιατί είναι αλήθεια ότι υπάρχουν πολλά αξιόλογοι άνθρωποι μες τα νοσοκομεία μας.
' για τις επιπτώσεις των καισαρικών και την πιθανή σύνδεση της ανόδου στα ποσοστά καισαρικών με την αύξηση αργότερα στη ζωή των χρόνιων μη μεταδιδόμενων ασθενειών όπως οι καρδιοπάθειες, ο διαβήτης, υπέρταση, ορισμένα είδη καρκίνου κτλ.'
ΑπάντησηΔιαγραφήΜα μόνο; Δεν ευθύνονται και για το φαινόμενο του θερμοκηπίου οι καισαρικές;!
Το The business of being born και το μικροτέτοιο είναι μία σκέτη καταστροφή από επιστημονικής απόψεως. Δες εδώ (http://www.sciencebasedmedicine.org/the-business-of-being-born/) για το πρώτο και εδώ (http://www.skepticalob.com/2014/09/microbirth-an-object-lesson-in-the-ignorance-gullibility-and-desperation-of-natural-childbirth-advocates.html) για το δεύτερο. Σε παρακαλώ μην παρασύερεσαι από τις συναισθηματικές αηδίες ενός στρατοπέδου που δαιμονοποιεί την καισαρική και αν την χρειάζεσαι (ή έστω, αν ο γιατρός σου πραγματικά νομίζει ότι την χρειάζεσαι) κάμε την και μην νιώθεις ούτε λιγότερο empowered ούτε τίποτα. Μακάρι να σου πάνε όλα καλά. Το σημαντικό είναι να έχεις ένα υγιές μωρό.
Η θέση μου είναι ακριβώς αυτή με της Hyde από κάτω. Τούτο που δείχνει στο buisiness of being born είναι στοιχεία που πρέπει αν μη τι άλλο να προβληματίσουν. Δεν λένε κάτι που δεν ισχύει. Δεν είναι τυχαίο πχ που η τεχνική της επισκληριδίου άλλαξε τα τελευταία χρόνια στις βόρειες χώρες και τώρα προσπαθούν να μην αφαιρούν την κινητικότητα της γυναίκας. Και τα όσα δείχνει με τις υπερβολικές παρεμβάσεις συμφωνούν απόλυτα και με τις οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας. Και ακόμα παραπάνω, τα στατιστικά εν εκεί. Τα ποσοστά των καισαρικών ΕΙΝΑΙ απαράδεχτα υψηλά, χωρίς φυσικά δε λέει κανείς ότι δεν υπάρχουν περιπτώσεις που είναι απαραίτητες.Ούτε οι παρεμβάσεις είναι κακές έτσι γενικά και αόριστα. Είναι όμως κακές όταν γίνονται εκτεταμένα και αχρείαστα. Δεν στηλιτεύεται η ύπαρξή τους, αλλά η αλόγιστη χρήση τους. Και το λέω ως κάποια που θα κάμει καισαρική.
ΔιαγραφήΌσο για το micribirth, αν το δεις, το λέει ότι πρόκειται για την αρχή των ερευνών, κάτι φαίνεται να υπάρχει, δεν είναι σίγουροι ακόμα, και το κυριότερο πόιντ τους ακριβώς είναι ότι η επιστημονική κοινότητα θα έπρεπε να προβληματιστεί και να ασχοληθεί περισσότερο με το θέμα. Τα ευρήματα πάντως που αναφέρουν ως τώρα είναι γνωστά σε ιατρικούς κύκλους εδώ και καιρό. Πχ ο ιατρός μου δεν έχει δει το ντοκιμαντέρ, αλλά όταν του ανάφερα το θέμα είπε "ναι ξέρω τα τούτα, έχει καιρό που υπάρχουν κάποιες ενδείξεις" . Γιαυτό είπα ότι πιστεύω ότι "there on to something here". Το ότι τα μωρά που γεννιούνται με καισαρική έχουν περισσότερα αναπνευστικά προβλήματα είναι γνωστό εδώ και καιρό. Για το γιατί γίνεται αυτό υπάρχουν κάποιες έρευνες και αυτό το ντοκιμαντέρ δείχνει μια νέα άποψη. Και αν μη τι άλλο οι επικριτές θα έπρεπε να το δουν αλλιώς το θέμα: όπως λέει και στο ντοκιμαντέρ, αν το δεις, οι καισαρικές γίνονται και θα γίνονται, αν μπορούμε να βρούμε τρόπο να είναι πιο κοντά σε αυτό που η φύση προέβλεψε και συνεπώς να γίνουν ασφαλέστερες, γιατί να μην το ερευνήσουμε περισσότερο? Η ιδέα που δοκιμάζουν και που παρουσιάζουν έχει κάποια πρώτα αποτελέσματα αν και χωρίς να είναι απόλυτοι. Γιατί να μην το έχουμε υπόψη μας? Και στο κάτω κάτω οι απόψεις που παρουσιάζονται στο microbirth μόνο βελτίωση των καισαρικών από άποψη τεχνικής θα μπορούσαν επιφέρουν. Όπως γίνεται και με την άνοδο της τάσης για gentle cesarian.
Και τέλος όλοι οι υπέρμαχοι των αβέρτα καισαρικών κατά την άποψή μου δε διαφέρουν και πολύ με τους υπέρμαχους της φόρμουλας.
Μπράβο κοπέλα!!! Επαραμόρφωσες μας :) Για το Καραϊσκάκειο κάνεις την καλύτερη επιλογή. Εγώ το καλύτερο που άκουσα είναι ότι μα στο καραϊσκάκειο αν είναι συμβατό κάποιο άλλο μωρό θα σου το πιάσουν ενώ στην ιδιωτική τράπεζα εν μονο δικό σου. ΕΕΕΕ;;; Το point σας;;;;; Με την ίδια λογική όσες πιθανότητες έχει ένα άλλο μωρό να εν συμβατό με το δικό μου άλλες τόσες έχει και το δικό μου να εν συμβατό με κάποιο άλλο.... Τέσπα. Για το θηλασμό εν θα κάμω συζήτηση γιατι νευριάζω μόνο που το σκέφτουμαι.
ΑπάντησηΔιαγραφή@Noor: Δε νομίζω το bottom line όλων αυτών να είναι ότι η καισαρική εν το χειρότερο πράμα ever τζιαι φταίει για το φαινόμενο του θερμοκηπίου τζιαι τους πολέμους. Το point είναι να καταλάβουμε ότι το φυσιολογικό έννεν η καισαρική και τα ποσοστά στην κύπρο θα πρέπει να μας προβληματίζουν. Εν η νοοτροπία που πρέπει να αλλάξει. Εκεί που χρειάζεται καισαρική να γίνεται. Να μην είναι όμως η συνήθης πρακτική. Κατ 'εμένα δεν πρέπει να ρωτάμε η μια την άλλη αν εγέννησε φυσιολογικά. Δεν έπρεπε να υφίσταται αυτή η ερώτηση. Θα πρέπει να είναι το αυτονόητο.
Ακριβώς αυτό! Φυσικά και υπάρχουν περιπτώσεις στις οποίες είναι άκρως απαραίτητες και σώζουν ζωές. Αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να βάζουμε τις μισές γυναίκες κάτω από το μαχαίρι.
ΔιαγραφήΡε, τωρά που το σκέφτομαι εν το ίδιο με τα αντιβιοτικά. Καλά και χρυσά και απαραίτητα αλλά όχι όταν τα κάνουμε καραμέλες.
Α! Και για το αίμα ομφάλιου λώρου, τούτο που σου λαλούν άκουσα το και εγώ και το θέμα είναι ότι δεν έχουν ιδέα ότι το δικό τους αν το χρειαστούν οι ίδιοι 99% δεν θα μπορούν να το χρησιμοποιήσουν. Άσε που ούτε και ελέγχουν οι ιδιωτικές τράπεζες αν το δείγμα είναι κατάλληλο για φύλαξη ευθύς εξαρχής και απόδειξη περί αυτού είναι τα ποσοστά που κρίνονται κατάλληλα για φύλαξη στις ιδιωτικές vs στις δημόσιες τράπεζες.
ΔιαγραφήΤέλος πάντων, ας δει ο κόσμος τη διάλεξη και ας κρίνει. Τουλάχιστον να μην πάρει την απόφασή του στα τυφλά παρασυρμένος από διαφημιστικά κόλπα.
Μπράβο Κας! Πολύ καλή δουλειά.
ΑπάντησηΔιαγραφή:-) θέκκιου κόρη!
Διαγραφήμπραβο Καισουδιν μου.α εχετε email. εν ξερω βεβαια μπορει να μου απαντησες.παω να δω:-)αν οχι απαντα μου
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιές είδα το, απάντησα σου!
ΔιαγραφήΕγεννησα 2 μωρα με καισαρικη, αναγκαστικα, λογω βεβαρημενου καρδιολογικου ιστορικου. Για τα δεδομενα της Κυπρου εν επρεπε καν να καμω μωρα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν εγεννουσα σε οποιαδηποτε αλλη χωρα της Β. Ευρωπης ή Β. Αμερικης εν θα ετιθετουν θεμα καισαρικης! Αυτο τα λεει ολα.
Μπραβο Καϊσι για την προσπαθεια τζαι τον κοπο σου.
δεν θα τιθόταν θέμα καισαρικής για ακριβώς τους αντιθέτους λόγους από την Κύπρο: θέμα κόστους στο σύστημα υγείας. Από μια χώρα της βόρειας υπέρ-εξελιγμένης Ευρώπης που ζω μόνιμα, και έχοντας ζήσει από πρώτο χέρι την πίεση του φυσιολογικού τοκετού-λές και μόνο αυτό σε κάνει μανά, σας παρακαλώ πρώτον μη φανατίζεστε είτε υπέρ του ενός είτε υπέρ του άλλου τρόπου τοκετού και δεύτερο αναλογιστείτε σε ποιον τελικά συμφέρει αυτή η καμπάνια υπέρ της πάση θυσία αποφυγής interventions και κατ’ επέκταση καισαρικής (π.χ θέματα δημόσιας διοίκησης και budgeting). Αυτό που χρειάζεται το μωρό είναι να γεννηθεί γερό και η μάνα να είναι εκεί τελικά να το κρατήσει ζωντανή και γερή. Συμφωνώ βεβαίως απόλυτα με την διαπίστωση σου ότι οι γυναίκες στην Κύπρο δεν έχουν διάθεση να ενημερωθούν αλλά αυτό δεν σημαίνει οτι το μόνο «φως αληθινόν» που θα βρουν όταν ενημερωθούν είναι οι απόψεις σου. Αν οι συνθήκες ψυχολογικά ή ιατρικά επιβάλουν άλλες λύσεις ο μόνος αρμόδιος είναι ο γιατρός και όχι οι απόψεις άλλων που ενδεχομένως να ευαγγελίζονται τον τέλειο τοκετό. Κλείνοντας, χωρίς κριτική διάθεση και απλώς προς προβληματισμό (και απολογούμαι για το σεντόνι), 2 παραδείγματα: στη δική μου περίπτωση πέρασα 6 μήνες επιλόχειο κατάθλιψη που μου κόστισε τον γάμο μου και τη χαρά των πρώτων ημερών του παιδιού μου επειδή κατέληξα σε επείγουσα καισαρική αντί αυτού που είχα συμφωνήσει με τον γιατρό μου και αυτό μου προξένησε μια τρομακτική αίσθηση αποτυχίας. 2ο η Kate cruise «αναγκάστηκε” σε σιωπηρό τοκετό επειδή αυτό έκριναν ως την «ιδανική εμπειρία τοκετού» η θρησκεία της. Η ενημέρωση χρειάζεται αλλά επίσης χρειάζεται να αφήσουμε κάθε γυναίκα να αποφασίσει και να ενημερωθεί τι είναι το σωστό στην περίπτωση της.
ΔιαγραφήΔεν φανατιζομαι αγαπητη ανωνυμη υπερ του φυσιολογικου τοκετου. Αν η καισαρικη ειναι αναγκαια πρεπει να γινεται. Δεν αποτελει αποτυχια το γεγονος αλλα επιτυχη εκβαση ενος δυσκολου τοκετου.
ΔιαγραφήΠιστευω οτι δεν θα επρεπε να ειναι επιλογη αλλα η εναλλακτικη στις επιπλοκες.
Αυτο μονο.
Στην πρωτη μου καισαρικη εκαμα 15 μερες να κατσω και να σηκωθω χωρις βοηθεια, ποσον μαλλον να χαρω το μωρο μου...
Δεν ξέρω γιατί τίθεται πάντα το θέμα "τι σε κάνει μάνα"! Ο φυσικός δεν είναι καλύτερος επειδή "σε κάνει μάνα" ούτε το ότι κάποιες γυναίκες γεννούν με καισαρική σημαίνει ότι είναι λιγότερο μάνες. Τούτα εν μαλακίες!
ΔιαγραφήΚαι εγώ με καισαρική θα γεννήσω και δεν το θεωρώ αποτυχία παρόλο που έθελα φυσικό.
Εξάλλου πράγματι τα ποσοστά επιλόχειας κατάθλιψης εν πιο υψηλά σε γυναίκες με καισαρική αλλά αυτό από διάφορες έρευνες μάλλον οφείλεται στη δράση ή στην προκειμένη μη δράση των ορμονών του τοκετού και όχι στις προσδοκίες της εκάστοτε γυναίκας. Και αυτό είναι ακόμα ένα σημείο που χρήζει περαιτέρω έρευνας και το οποίο προσπαθούν να μετριάσουν με την τάση για gentle cesarian, με άμεση επαφή της μητέρας δέρμα με δέρμα με το μωρό, ακόμα και το πιο καινούριο είναι, όπου είναι δυνατό, να κάνουν την καισαρική όχι προγραμματισμένα, αλλά αφού ξεκινήσουν οι πόνοι/σπάσουν τα νερά, για να δώσουν την ευκαιρία στις εν λόγω ορμόνες να ενεργοποιηθούν. Ξαναλέω ότι στο microbirth παρουσιάζονται κάποιες θεωρίες προς αυτή την κατεύθυνση, δηλαδή της βελτίωσης των καισαρικών. Γενικά φαίνεται ότι υπάρχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης των καισαρικών αρκεί να επικρατήσει η σωστή νοοτροπία.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι γυναίκες στην Κύπρο πρέπει να είναι πιο ενημερωμένες από ό,τι είναι σήμερα.
@grouta συμφωνούμε οτι αποτελεί εναλλακτική. οχι όμως και έκβαση ενός δύσκολου τοκετού. εάν κριθεί οτι ένας φυσικός τοκετός δεν είναι εφικτός- νοείται πάντα μετά απο σωστό consultation- η προγραμματισμένη καισαρική είναι λύση. σε οτι αφορά τον φανατισμό δεν είχα πρόθεση για καμία μομφή προσωπική, έκρινα οτι το συγκεκριμένο blog και οι αναγνώστες του έχουν διάθεση διάλογου και γνώσεις για αυτό και μπήκα στα σχόλια. απολογούμαι αν δεν ήμουν ξεκάθαρη.
ΑπάντησηΔιαγραφή@kaisi η επιλόχεια κατάθλιψη όπως π.χ στην δική μου περίπτωση, προήλθε απο τις προσδοκίες μου και την κοινωνική πίεση οτι όλες τα καταφέρνουν να γεννήσουν εγω γιατί δεν κατάφερα? παρόμοια περιστατικά και έρευνες π.χ στο Ηνωμένο Βασίλειο που γέννησα εγώ πολλές έρευνες καταδεικνειαν περιστατικά που προέκυπταν ακριβώς από την αίσθηση αποτυχίας καθώς και υψηλά ποσοστά αυτοκτονιών συνδέονταν με τις καισαρικές. στη δική περίπτωση πέρασα αρκετές 'ώρες τοκετού και έφτασα ως τις βεντούζες προσπαθώντας να αποφύγουμε το χειρουργείο παρόλο που ήταν γνωστό εξαρχής οτι η εγκυμοσύνη ηταν high risk. άρα ορμόνες και για πρόκληση τοκετού και για την σύνδεση με το μωρο υπήρχαν, όπως και εφαρμόγη των πολύ σωστών -κατ-εμένα- τεχνικών του skin-to-skin που αναφέρεις.
εν πάση περιπτώσει, χαίρομαι για τον διάλογο μας, στη βάση συμφωνούμε οτι η ενημέρωσή είναι επιτακτική και η μόνη μου πρόθεση δεν ηταν να υπεραμυνθω της καισαρικής- την οποία προσωπικά απευχόμουν και απεύχομαι αν ποτε κανω άλλο παιδί- αλλά απλώς να αναφέρω οτι σε κάποιες περιπτώσεις που η γυναίκα ή ο γιατρός την επιλέγουν δεν είναι πάντα από άγνοια ή από τεμπελιά.
(Εννοείτε ότι υπάρχει διάλογος) Εννοείτε δεν είναι "πάντα" από άγνοια! Το "πάντα" εν απόλυτο και δεν υπάρχουν απόλυτες καταστάσεις εδώ, μιλούμε με ποσοστά, με το τι είναι πιο πιθανό . Αλλά είναι ξεκάθαρο για μένα τουλάχιστον ότι στην Κύπρο ειδικά έχουμε θέμα όσον αφορά και την ενημέρωση και το ίδιο το πράκτις της ιατρικής, εξού και τα απαράδεχτα ποσοστά μας.
ΔιαγραφήΚαι φυσικά δεν τίθεται θέμα "αποτυχίας" της γυναίκας ακόμα και αν κατέληξε σε καισαρική αχρείαστα και από άγνοια, το τονίζω αυτό. Πόσο μάλλον να έχει δωθεί η ευκαιρία στο φυσικό -όπως στην περίπτωσή σου- αλλά δεν ευοδώθηκε. Αλλά είναι καλό, εφόσον ξέρουμε την κατάσταση στην Κύπρο, να είμαστε περισσότερο υποψιασμένες, πιο ενημερωμένες και να απαιτήσουμε να αλλάξουν τα πράγματα.
Πχ υπάρχουν πολλές περιπτώσεις που γίνεται πρόκληση τοκετού αχρείαστα. Και φυσικά η συντριπτική πλειοψηφία καταλήγει σε καισαρικές που ίσως θα μπορούσαν να αποφευχθούν.
Παράδειγμα πολύ κοινό στην Κύπρο: Μια γνωστή μου θα γεννούσε μέσα σε γιορτές. Ο ιατρός είχε κανονίσει να πάει διακοπές. Την είπε πως θα αφήσει αντικαταστάτη αν τυχών συμβεί οτιδήποτε, αλλά αν ήθελε θα μπορούσε να τη γεννήσει και λίγο πιο νωρίς. Από ανασφάλεια και μόνο και από άγνοια η κοπέλα δέχτηκε να της κάνει πρόκληση στις 38 εβδομάδες. Η μαία που την είδε στην κλινική ήταν ξένη και της είπε "κόρη μου δε θα γεννήσεις, το μωρό δεν είναι ακόμα τελείως ευθυγραμμισμένο. Ο ιατρός της είπε θα ξεκινήσουμε τη διαδικασία και βλέπουμε. και φυσικά κατέληξε καισαρική. Εντελώς αχρείαστα έγινε το όλο σκηνικό.
Παράδειγμά 2: Χθές ακόμα μιλούσα με φίλη που γέννησε πριν 4 χρόνια. Μου λέει σε κάποια φάση "έχει πάρα πολλές γυναίκες που δεν τις πιάννουν οι πόνοι"
"τι εννοείς πάρα πολλές? μα στες πόσες εβδομάδες και εν πάρα πολλές" λαλώ της.
"Ε στην ημέρα που σου διά ο ιατρός" λαλεί μου
"εεεε ξέρεις ότι η μέρα εκείνη είναι πολλά σχετική, έννεν? μπορεί να παίξει 2 εβδομάδες πάνω-2 εβδομάδες κάτω, τόσο στο περίπου εν τούτη η ημερομηνία."
Απάντηση: "α ναι?, αλήθκεια?"
Μιλούμεν για κοπέλα που εγένησε πρόσφατα, που έχει στη διάθεσή της τόσες πηγές να ενημερωθεί και δεν ήξερε βασικά πράματα. Ξέρεις πόσες την πατάνε έτσι? Πόσες καταλήγουν σε καισαρικές άδικα των αδίκων? Απειρα τα παραδείγματα.
Αυτό είναι το πρόβλημα και όχι το πως και πόσο μάνα γίνεται κάποια. Τούτα εν βλακείες.
Τουλάχιστον σε σένα εφαρμόσαν και 5 σωστές και πιο σύγχρονες τεχνικές όπως αναφέρεις μετά την καισαρική. Εδώ αν δεν τα απαιτήσεις -και πολλές φορές να θυμώσεις- δεν υπάρχει περίπτωση να σου τα προσφέρουν. Και αν δεν τα έχει καν υπόψη της μια γυναίκα, πώς θα τα απαιτήσει? Είμαστε πολλά πίσω ακόμα.
Πάντως λυπάμαι για ό,τι πέρασες αλλά νομίζω στη θέση σου θα το έβλεπα πιο θετικά. Ότι δηλαδή δόθηκαν όλες οι ευκαιρίες για φυσικό και απλά δεν έκατσε. Αλλά οι ευκαιρίες δόθηκαν και δεν σου μένουν αμφιβολίες του στυλ "ρε μπας και αν γινόταν αυτό ή δεν γινόταν εκείνο".
Επολλολόησα πάλε :-)
ξέρω κ εγω άπειρες τετοιες περιπτώσεις, έχεις δίκαιο και ειδικά για την περίπτωση μου. το θέμα είναι οτι πολλές φορές και είδικα πριν και μετα απο μια γέννα η λογική μας πάει περιπατο. ΈΙχα πλήρη επιγνώση του παραλογισμού μου και τα ίδια ακριβως που μου αναφέρεισ θα συμβούλευα. το θέμα είναι πως να ελέγξείς τα συναισθήματα... και το οτι το ίδιο το συστημα (nhs στην περίπτωση μου αλλά και στην κυπρο ) παιζει πολύ ρόλο στο τι προωθει.
Διαγραφήin any case σου ευχομαι οτι καλύτερο στον τοκετό σου και να χαρείς συντόμα το μωράκι σου.
Κορη εγεννησες;;
ΑπάντησηΔιαγραφή