Τετάρτη, 28 Σεπτεμβρίου 2011

Αμαρτιες γονεων...


Εβαλα πελάν πας την τζιεφαλή μου πάλε.

Καλά να πάθω.

Σαν να μην είχα αρκετούς λόγους να νευριάζω κάθε μέρα, προσφέρθηκα να κάνω ιδιαίτερα για 1-2 μήνες.

Όλα άρχισαν όταν προθυμοποιήθηκα να βοηθήσω μια φίλη που έμεινε έγκυος και να της κρατήσω έναν μαθητή ώσπου να γεννήσει-ποσαραντώσει. 

Ο πελάς είναι το “μωρό” μιας οικογένειας  και πάει Β’ Γυμνασίου. Οι βαθμοί του εν τζεί που τα χάλια και τα κενά του πάρα πάρα πάρα πολλά.

Το πραγματικό πρόβλημα όμως δεν είναι ο μιτσής. Εν οι γονείς του. 
Που δεν εκαταφέραν να τον μάθουν τι θα πει υπευθυνότητα και πειθαρχεία και σεβασμός. Ο μιτσής έννεν μαννός. Ούτε μαθησιακά έχει, παρόλο που οι γονείς τον πέρασαν από διάφορα τέστ και τον τρέχουν σε ψυχολόγο ευελπιστώντας για το αντίθετο. Εν απλά τεμπέλης. Κούννος. Lazyboy.

Απλά δε διαβάζει επειδή βαρκέται και μπορεί να γκετ αουεϊ ουιθ ιτ.

Τι να του κάμω καλή μου τζαι γρουσή μου γεναίκα αμαν δε συνάεται να κάμει τα μαθήματά του? Με το να κάθομαι μαζί του 2-3 ώρες τη βδομάδα εννα δει διαφορά ενόμισες? Οξα αμαν τα κάμνουμεν μαζι εννα προοδεύσει? Δαμέ ενιμπόρει να συντάξει μια πρόταση της προκοπής, έχει τόσα κενά, και εννα βελτιωθεί με 2 ώρες δκιάβασμαν?

Εν τζαι είμαι κηπουρός να του τα φυτέψω μες το κεφάλι του. 
Πρέπει και ο ίδιος να κάμει κόπο. Να κάτσει τον κώλον του κάτω τζαι να θκιεβάσει. Αλλά όταν ως τωρά ενεξόρτωσετε να τον μάθετε τόσα χρόνια ότι πρέπει να κάμνει τα μαθήματά του και να αφιερώνει 1 ώρα έστω την ημέρα στα μαθήματα εν φυσικό να έχει τόσο πρόβλημα.

Ακόμα παραπάνω άμα δεν τον έμαθετε ότι άμαν εν άταχτος εννα έσhει συνέπειες. Χωρίς συνέπειες οι περισσότεροι από εμάς θα παίζαμε και το αππαρίν μας και πελλόν. Εν το καταλάβεις ότι πρέπει να έχει και όρια και να μάθει ότι έχει και υποχρεώσεις εκτός από δικαιώματα?

Άμαν τον εμάθετε ότι μπορεί να κάμνει τον πίθηκο στο σχολείο και να μεν ανοίει βιβλίο τζαι πάει αδιάβαστος τζαι εν οκ τζαι εννα βουράτε να παρακαλάτε ή να απειλείτε τους καθηγητές να τον περάσουν με το εσhιέκκιπιν, και στο σπίτι δεν θα έχει καμία συνέπεια, καμία τιμωρία, πώς εννα καταλάβει ότι πρέπει να αλλάξει συμπεριφορά?

Κατά την άποψή μου όλα ξεκινούν από εκεί. Άμα δε διορθώσετε αυτό το πρόβλημα δε θα διορθωθεί τίποτα.

Ακούτε τωρά συζήτηση με τη μάνα:

Κ=Καϊσίν
Μ=Μάνα (του μιτσή, όχι η Μάνα)

Μ: Ελα Καϊσίν μου. Εθελες να μιλήσουμε?

Κ: Ναι. Εν για να δώ πως είναι τα πράγματα μετά από εκείνη τη συζήτηση που είχα προχθές μαζί του. (aka τσάιν)

Μ: Ούφου Καϊσιν μου ένιξερω τι να του κάμω πλέον. Εννα με πελλάνει. Εν ακούει. Ετο σημερα που είχαν απεργία τα σχολεία, επήεν με ένα φίλο του στη Λήδρας, αντί να πάει σπίτι τζαι δεν μου είπε τίποτε, τζαι έψαχνα τον.

Κ:…………. Πάει κάπου χωρίς να σας το πει?

Μ: Ναι και όταν τον εντόπισα στο τηλέφωνο τελικά είπα του ως τες 1 να είναι σπίτι, αλλά τωρά πιάννω τον και δεν μου το απαντά πάλε.

Κ: (Πάλε!?!?!?!?! ΠΑΛΕ?!?!?!?!) Ε…. κυρία Τάδε μου εν γίνεται τούντο πράμα! Εξαναείπα σας το. Πρέπει να μάθει να συμπεριφέρεται πιο υπεύθυνα.

Μ: Ναι, μα τι να του κάμω??? Είπα του τα πολλές φορές.  Έπιασα και την ψυχολόγο και είπεν μου εννα του μιλήσει. Τι να κάμω?

Κ: (ΧΑΛΟΟΟΟΟΟΥ) Να τον βάλετε καμιάν τιμωρία μήπως?

Μ: Λαλείς? Ναι θα του πω ότι έθθα τον πάρω να κουρευτεί αύριο.

Κ: (ααααα??? Σοβαρομιλά?) Κυρία Τάδε, δε νομίζω ότι η αναβολή του κοψίματος των μαλλιών του εν κάτι που θεωρείται τιμωρία. 
Τιμωρία είναι να του πεις αν δεν απαντάς το τηλέφωνο της μάμας/δεν τηρείς την ώρα που πρέπει να επιστρέψεις/πάεις κάπου χωρίς άδεια εννα κατάσχουμεν το ποδήλατό σου/δεν έχει τηλεόραση για 2 μέρες/δεν έχει έξοδο το Σ/Κ. 
Κάτι που θα το στερηθεί τέλος πάντων.



Οι ΝΕΥΡΕΣ μου!


Κόρη μου. Καλή μου γεναίκα. Σίριουσλι. Πίενε εσύ στον ψυχολόγο καλύτερα να μάθεις να συνάεις το κοπελλούιν σου νομίζω. Πίενε κανέναν σεμινάριο με θέμα «πώς να κάνετε τα κοπελλούθκια σας να σας κρόνονται».

(ωωωμμμμ ώσπου να περάσει το δίμηνο)


22 σχόλια:

  1. Καλά τζαι αντέχεις! Σιριουσλι όμως, καμια φορα τουτα τα μωρα απλά θέλουν κάποιον να τους δειξει τον "σωστο δρομο" γιατι με έτσι γονεις τι να πεις.... Νομιζω η τυπισσα θέλει "τσαι" επι καθημερινής βάσης...χωρις πισκοτουιν ον δε σάιτ...έτσι ξεροσφυρι να το πίνει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. μήπως εκτός από το κούρεμα να του στερήσει και το μανικιούρ ή τον καθαρισμό;
    την τιμωρία αν με ρωτάς πρώτα εν οι γονείς που την θέλουν.
    αλλά έχω την εντύπωση ότι αυτή ήταν και είναι μέθοδος αντιμετπώπισης. άκουα μια παλαβή μάνα που μου τα εξηγούσε μια φορά. ότι μίσσιμου δεν θυμώνεις, δεν βάζεις τιμωρίες, δεν διάς τζαι κανένα πατσούδι τζαμε που πρέπει για να μην δημιουργήσεις αρνητικά συναισθήματα στο παιδί, απλά του μιλάς και το κάνεις να καταλάβει τα λάθη του. δαμε πέφτει ένα γέλιο τύπου μουαχαχαχαχα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @Πράς: Εγώ Πράς μου εννα κάμω υπομονή 2 μηνες και μετα θα της τον "ξαπολήσω ωσάν την χογλαστή πατάτα" που λέν και οι φίλοι μας οι Αμερικάνοι.
    Αυτοί που κάμνουν κανονικά σαν επάγγελμα ιδιαίτερα πώς αντέχουν? Οι καθηγητές πως αντέχουν?

    @Μάνα: Πε τζαι συ! Μα εν πράμαν? Τζαι τούτοι οι γονείς εν καταλάβουν ότι κάμνουν ζημιά στα ίδια τους τα μωρά? Εν το θωρούν έστω εκ του αποτελέσματος και να αλλάξουν τακτική?
    Πραγματικά απορώ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ούφου... κνίθουμε λαλεί τζιαι η φίλη μου.

    εμμ...

    Βασικά συμφωνώ με την Πρασινάδα. Ότι κάθε μωρό έσιει τον τρόπον του.

    Κάτι που λέω συχνά σε μαμάδες και δασκάλες τζιαι μένουν τζιαι θωρούν με σαν να ήρτα που τον Άρη είναι :

    - Στέλνουμεν τα μωρά σχολείο, αλλά εν τζιαι εν υπόχρεα να δείξουν ενδιαφέρον τζιαι να μάθουν.

    Το εκπαιδευτικό μας σύστημα υστερεί σε πολλά. Οι γονείς έχουν κι εκείνοι το μερίδιο της ευθύνης. Το θέμα είναι ότι υπάρχουν μωρά που σκέφτονται αλλιώς, που δεν θέλουν να νιώσουν καταπίεση, που εν θα τους βοηθήσει έτσι κι αλλιώς λίγο διάβασμα παραπάνω. Έχουν την κλίση τους. Κάτι που είναι καλοί αλλά θέλει ψάξιμο να το βρουν. Εν πιστεύκω ότι έχει τεμπέληδες. Έχει αδιάφορους.

    π.χ. μια φίλη μου παραπονιέται: Ο γιος μου εν τεμπέλης, λαλώ του να σηκώσει τα ποτήρια που το τραπέζι και δεν το κάνει.

    Της λέω: οκ, μπορεί να μην τον ενδιαφέρει. Βάλε τον πχ να μαγειρέψει και να ξέρει οτι αν δεν το κάνει θα μείνετε νηστικοί...

    απαντά : ε.. μα....

    Είμαι άτομο που δεν πιστεύω στην τιμωρία. Υπάρχει η ευρυματικότητα. Ναι είναι ευθύνη του γονιού να γινει ευρυματικός ώστε να βοηθήσει το παιδί ( όσο μπορεί ).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δίμηνο; Χώλη φάκκ!

    Μάλλον εν οι γονιοί που έπρεπε να τιμωρηθούν πρώτα. Δυστυχώς τούτο εν σύμπτωμα όσων έχουν λεφτά.

    "Άφηστο μιτσήν να πελλαρίζει, αν δεν τα πάει καλά στο σκολείον, κρατούμεν κάμποσα να τον βουρουμε σε ψυχολόγους, να του κάμνουμεν ττεστ συγκέντρωσης, να του γοράζουμε χάπια τζιαι φάρμακα."

    Καϊσούι μου, υπομονή. Αν είχα επιλογή ήταν να εμινίσκα μακριά που έτσι καταστάσεις, αλλά φαίνεται πως έκοψες νάκκον μέσα. Θκιάβου ως πάρατζει τζιαι μεν διάς υπερβολικήν σημασία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @Νεράιδα: Σιγουρα όλοι έχουν την κλίση τους και δε θα γίνουν όλοι μαθηματικοί ή φιλόλογοι ή γιατροί.
    ούτε ότι θα είναι όλοι άριστοι. Αλλά εναν αξιοπρεπή βαθμό που να τους προβιβάζει όλοι μπορούν να τον πιάσουν. Ενα 14-15 δηλ μια χαρά μπορεί να το πιάσουν και χωρίς ιδιαίτερα. Αρκει να δείξουν λίιιη υπευθυνότητα.

    Τούτο εν ευθύνη των γονιών. Και τι πα να πεί να κάνει μόνο αυτά που τον ενδιαφέρουν? Δεν πρέπει να μάθουν τα παιδιά ότι κάποια πράγματα, μπορεί να μή μας πολλοαρέσουν αλλά πρέπει να τα κάνουμε γιατι είναι μες τις υποχρεώσεις μας?

    Αυριο που θα γυρεύκουν δουλειά έσhει κανέναν εργοδότη που θα τους πεί "οκ αν δεν σε ενδιαφέρει αυτό το κομμάτι των καθηκόντων" εν οκ! Να σου δώκω να κάμεις κάτι άλλο"?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @kaisi,
    η υπευθυνότητα ναι, ειναι κάτι που είναι καλό να μάθει κάποιο άτομο...

    πέρα από αυτό... ναι, δεν είναι όλοι που πρέπει να γίνουν υπάλληλοι. Έχει άτομα που είναι γεννημένοι για καλλιτέχνες, για εφευρέτες, κτλ... έχει άτομα που αποδίδουν σε αυτό που τους ενδιαφέρει. Γιατί να μην το κάνουν; Γιατί να μην τους βοηθήσουμε να έβρουν τον τρόπο τους.

    Ναι, ξέρω τι γίνεται. Βλέπω παιδιά αδιάφορα, τεμπέλικα, δεν έχουν λόγο για να προσπαθήσουν. οκ. ειναι μια μεγάλη μερίδα που απλά κακόμαθε.

    π.χ. στη Σουηδία από ότι έχω ακούσει, δεν υπάρχουν στάνταρ τάξεις. Το παιδί διαλέγει μαθήματα ανάλογα με τον τρόπο που μπορεί να μάθει.

    μπορεί πχ. ένα 80% των ανθρώπων ή ένα 90% των ανθρώπων να μαθαίνουν με τον ίδιο τρόπο και να είναι οκ να συμβιβάζονται και να προσπαθουν.

    Τι κάνουμε όμως εμεις για εκείνο το 10% ή 20% που έχουν άλλο τρόπο κι άλλα χαρίσματα;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @ΤΤ: Και να σκεφτείς ότι οι συγκεκριμένοι γονείς έννεν ανθρώποι που "βαστιούνται"..

    Ενι μπόρω να με διώ σημασία, εν ο χαρακτήρας μου έτσι! Τι να πώ? Υπομονή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @Νεράιδα: Εν πολλά που θα μπορούσαν να γίνουν στο εκπαιδευτικό σύστημα. Πας σε τούτο Το εκπαιδευτικό σύστημα των πρώην ανατολικών χωρών ήταν πολλά καλύτερο! Θα σας το περιγράψω κάποια στιγμή.

    Αυτό όμως σε καμια περίπτωση δεν απαλλάσει τους γονείς από τις ευθύνες τους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Σαν γονιός έχω συνέχεια το άγχος αν τους μαθαίνω σωστά τον τρόπο να διαβάζουν, πιστεύω ότι άμα μάθουν το σύστημα να διαβάζουν θα μπορέσουν να αντεπεξέλθουν. Η μεγάλη πάει πέμπτη δημοτικού και προσπαθώ να την διδάξω από τώρα πως να αντιμετωπίζει με υπευθυνότητα τις σχολικές εργασίες. Γιατί ξέρω ότι θα έρθει η ώρα να πάει γυμνάσιο και εκεί θα πρέπει να τα βγάλει πέρα μόνη της. Καμμιά συμβουλή;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Επανήλθα. το πρόβλημα αρκετών γονιών στην Κύπρο δεν ξέρω αν συμβαίνει το ίδιο και στο εξωτερικό είναι ότι δεν αφήνουν μόνα τους τα κοπελούθκια τους. και δεν εννοώ ξαπόλυτα να κάμνουν ό,τι θέλουν. εννοώ να τα αφήσουν να ακολοηθήσουν τις κλίσεις και το δρόμο τους. πρέπει να είναι πάντα που πάνω τους, να τα διορθώνουν, να προσπαθούν να τα φέρουν στα μέτρα τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καϊσούι μου, καταλαβαίνω σε, τζιαι γω έτσι είμαι νομίζω. Εννα κάμεις υπομονήν καλό..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. χαράς την υπομονή σου ρε..εγώ ήταν να πισκαλίσω κανένα κοπελούδι αν ήμουν δασκάλα/καθηγήτρια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @Σμιλί: Νομίζω είναι καλό να μάθουν τα παιδιά ότι ένα μέρος του απογεύματος πρέπει να το αφιερώνουν στα μαθήματα τους. Και ότι αν δεν το κάνουν θα έχουν κάποιες συνέπειες. Και αν τα κάνουν καλά και τους βάλει αστεράκι η δασκάλα ας πούμε θα έχουν μια ανταμοιβή πχ θα φάμε παγωτό ή κατι παρόμοιο τελος πάντων.

    @Μανα: Έχεις δίκαιο ότι συμβαίνει αυτό στην Κύπρο! (στη συγκεκριμένη περίπτωση φυσικά δεν είναι αυτό το πρόβλημα)

    @Ανώνυμος: Με ADHD, με ADD, με ACDC!
    Good old facion τεμπελιά και ανευθυνότητα.

    @Πομονήν τζαι κα(ϊ)σhια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. @Rania: Και εγώ το ίδιο, γιαυτό δεν έγινα! Όι μόνο κοπελλούιν αλλά ήταν να τριχομαλλίσω και 5-6 μάνες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Νομίζω τη μάνα της να την στείλεις φροντιστήριο στην Αχάπαρη για 1 μήνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Το πρόβλημα εν που κάμνουν μωρά άτομα που θεωρούν ότι το μεγάλωμα των κοπελουθκίων συνεπάγεται με το ταϊζώ τα, στέλλω τα σχολείο και γοράζω τους τζίνα που θέλουν και νομίζουν ότι τα υπόλοιπα ενα έρτουν που μόνα τους.
    Η αλήθεια είναι ότι μπορείς να κάμεις και κάτι εσύ οπότε υπομονή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. εσύ έσιεις το μόνο για 2 μήνες
    η μάμμα τί να πει? τόσα χρόνια?
    που δεν αντιλαμβάνεται καν ότι κάτι κάμνει λάθος?

    έτο ποια εν κρίμα

    (υπομονήν τζαι νεύρον φιλενάδα!)
    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. @Marilou: Έτσι ένι..

    @Νeerie: Πε τζαι συ! Εγώ απορώ τζαι τούτη η ψυχολόγα τι σκατα της λαλει. Θα το διερευνήσω και θα επανέλθω!

    @Σμιλί: Και κάτι ακόμα: Αμαν το κοπελλούιν δεν είδεν ούτε μια φορά τους γονείς να κρατούν ενα βιβλίο, πώς θα σε πιστέψει ότι το διάβασμα έννεν μόνο αγγαρεία αλλά και διασκέδαση?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. έπρεπε να περνούν που υποχρεωτικά σεμινάρια όσοι θέλουν να γίνουν γονείς...!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. i see you and I raise your bid..haha. ετσι ένει μάνα μου. καρτερούν που μας θαύματα. αλλά πως να κάνουμε θαύματα; αφού ούλλη μέρα καθούμαστε, εν δουλεύκουμε, έχουμε τόσες διακοπές, έχουμε ψηλό μισθό..μπλα μπλα μπλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή